Service: +31 (0)6 532 872 58
+31 (0)41 63 75 225

Nieuws

Nijhof-Wassink kiest voor 'dedicated' gebruik Dino bulkwagenvuller

Nijhof-Wassink Transport, specialist in bulktransport over weg, spoor en water heeft onlangs opnieuw geïnvesteerd in een tweede Dino bulkwagenvuller van Van Beek uit Drunen. Deze investering verdient zich terug doordat zij de Dino volledig 'dedicated' inzetten.

Aan het woord is de heer Tonny Haselbekke, bedrijfsleider bij Nijhof-Wassink Intermodal in Coevorden. Nijhof-Wassink Intermodal maakt deel uit van de Nijhof-Wassink Groep en verzorgt het vervoer en opslag van losgestorte droge producten en vloeistoffen.

"In Coevorden verladen we big bags/octabins en emballage van klein verpakking naar los gestort en vice versa. De inhoud van deze octabins wisselt steeds tussen poeders en korrels, meestal gaat het om kunststof granulaat of zetmeelpoeder. Ruim 14 jaar geleden hebben we bij Van Beek een Dino bulkwagenvuller gekocht en deze gebruiken we nog steeds dagelijks voor het verladen van de verschillende producten. Deze Dino voldoet nog steeds en blijft er netjes uitzien. De aanschaf was toentertijd een hele investering, maar wel een duurzame is nu gebleken.

Vanwege die duurzaamheid hebben we weer gekozen voor de Dino bulkwagenvuller van Van Beek. Beide bulkwagenvullers gaan we nu naast elkaar gebruiken en qua medium ‘fully dedicated’ inzetten bij het verladen. Door bij het verladen altijd de Dino’s voor steeds hetzelfde product te gebruiken, besparen we straks heel veel op schoonmaakkosten. Ondanks dat de Dino volledig en gemakkelijk reinigbaar is, scheelt het altijd manuren voor het reinigen en wachttijd voor het drogen.

We hebben opnieuw voor Van Beek gekozen omdat zij actief meedenken en oplossingen aandragen. Zo is er een trillend zeefdek aangebracht in de demontabele opzetbak in plaats van in de inloopbak zelf, waardoor het eventueel inzetten van de Dino zonder zeefdek mogelijk blijft. Door de zeef worden stukjes big-bag of ander materiaal wat niet thuishoort in het medium opgevangen.

Een bijkomstig voordeel door het trillen is, dat het vastgeklonken medium weer los komt. Je kunt je voorstellen als een big-bag gelost wordt er ineens een grote hoeveelheid poeder in de opzetbak van de bulkwagenvuller stroomt. Door het hoge gewicht verdicht het poeder zich als het ware, maar door het trillen komt het dan weer los. Ook in de inloopbak kan het medium zich gaan hechten, met brugvorming als gevolg. Om dat op te lossen heeft Van Beek de wanden voorzien van kloppers. Het hele traject, van ontwerp tot realisatie, verloopt met Van Beek altijd heel voorspoedig is onze ervaring".

Ga voor meer informatie naar de website www.dino.nl.
of naar de website van Nijhof-Wassink Transport

 

Archief