Column: Service call? Borg de continuïteit van het productieproces!

 

Servicemedewerkers zijn de ogen en oren van Van Beek. Dankzij uitgebreide kennis van onze hoogwaardige maatwerkoplossingen op het gebied van schroeftransporteurs, schroefwarmtewisselaars en Dino’s, bieden wij als serviceafdeling meer dan alleen technische ondersteuning. We voorkomen door aandacht, alertheid en goed gedocumenteerde onderhoudsbeurten ook onnodig stilstand. We zijn ons dag in dag uit ervan bewust, dat veel van onze machines essentieel zijn voor een goedlopend productieproces. Ze zorgen voor continuïteit en zijn door maatwerkoplossingen niet klakkeloos te vervangen.
Een productieproces dat écht stilvalt en niet verder kan, heeft bij ons dan ook de hoogste prioriteit! Dat betekent trouwens niet altijd dat een machine defect is of onderdelen vervangen moeten worden, zoals een lekkende asafdichting of een beschadigd lager. Een calamiteit voor de klant kan namelijk ook procesmatig van aard zijn, doordat een schroeftransporteur bijvoorbeeld plots blokkeert tijdens het transporteren. Vaak blijkt een ander te transporteren product dan waar de machine in eerste instantie voor gemaakt is, de grote boosdoener. En is er na een kleine aanpassing meestal weer sprake van een geoliede machine.
Het wordt alleen een ander verhaal als de machine zelf defect blijkt te zijn. Voor maakonderdelen als de behuizing en schroeven geldt dat deze niet op voorraad liggen en volledig van de grond af aan opgebouwd moeten worden. Nu staat ambachtelijk maatwerk bij Van Beek garant voor vakmanschap en uitstekende kwaliteit, maar dat gaat niet over één nacht ijs. Om tijdens een calamiteit toch de continuïteit van het productieproces te kunnen borgen, ontwikkelen we samen met de klant en onze engineers een doordacht verbeteringstraject. Terwijl een tijdelijke pleister op de wond onnodig stilstand voorkomt, wordt er achter de schermen hard gewerkt aan een meer structurele oplossing.
Als serviceafdeling gaat de focus verder dan alleen die gericht op reparatie, gepland onderhoud en aanpassingen voor een beter loopgedrag. Zo bestaat een onderhoudsrapportage niet alleen uit een meerjarig onderhoudsplan, maar zijn alle machines tot in detail gedocumenteerd en worden er volop aanbevelingen gedaan. Hierdoor zitten we nu veel korter op de bal, communiceren we nóg beter naar onze klanten en blijven we calamiteiten veelal voor!
Téan van Horssen,
teamleider service Van Beek

 

Servicemedewerkers zijn de ogen en oren van Van Beek. Dankzij uitgebreide kennis van onze hoogwaardige maatwerkoplossingen op het gebied van schroeftransporteurs, schroefwarmtewisselaars en Dino’s, bieden wij als serviceafdeling meer dan alleen technische ondersteuning. We voorkomen door aandacht, alertheid en goed gedocumenteerde onderhoudsbeurten ook onnodig stilstand. We zijn ons dag in dag uit ervan bewust, dat veel van onze machines essentieel zijn voor een goedlopend productieproces. Ze zorgen voor continuïteit en zijn door maatwerkoplossingen niet klakkeloos te vervangen.

Een productieproces dat écht stilvalt en niet verder kan, heeft bij ons dan ook de hoogste prioriteit! Dat betekent trouwens niet altijd dat een machine defect is of onderdelen vervangen moeten worden, zoals een lekkende asafdichting of een beschadigd lager. Een calamiteit voor de klant kan namelijk ook procesmatig van aard zijn, doordat een schroeftransporteur bijvoorbeeld plots blokkeert tijdens het transporteren. Vaak blijkt een ander te transporteren product dan waar de machine in eerste instantie voor gemaakt is, de grote boosdoener. En is er na een kleine aanpassing meestal weer sprake van een geoliede machine.

Het wordt alleen een ander verhaal als de machine zelf defect blijkt te zijn. Voor maakonderdelen als de behuizing en schroeven geldt dat deze niet op voorraad liggen en volledig van de grond af aan opgebouwd moeten worden. Nu staat ambachtelijk maatwerk bij Van Beek garant voor vakmanschap en uitstekende kwaliteit, maar dat gaat niet over één nacht ijs. Om tijdens een calamiteit toch de continuïteit van het productieproces te kunnen borgen, ontwikkelen we samen met de klant en onze engineers een doordacht verbeteringstraject. Terwijl een tijdelijke pleister op de wond onnodig stilstand voorkomt, wordt er achter de schermen hard gewerkt aan een meer structurele oplossing.

Als serviceafdeling gaat de focus verder dan alleen die gericht op reparatie, gepland onderhoud en aanpassingen voor een beter loopgedrag. Zo bestaat een onderhoudsrapportage niet alleen uit een meerjarig onderhoudsplan, maar zijn alle machines tot in detail gedocumenteerd en worden er volop aanbevelingen gedaan. Hierdoor zitten we nu veel korter op de bal, communiceren we nóg beter naar onze klanten en blijven we calamiteiten veelal voor!

Téan van Horssen,teamleider service Van Beek

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws & projecten?

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
© 2021 Transportschroeven- en machinefabriek Van Beek B.V. | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | Cookieverklaring